طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی یک غذای خوشمزه و محبوب در فرهنگ غذایی ایرانی است. این غذا ترکیبی از برنج، ماهی و سبزیجات معطر است که با ترکیب مخصوص ادویه‌ها به یک طعم منحصر به فرد دل‌نشین تبدیل می‌شود. در این مقاله، به شما طرز تهیه سبزی پلو با ماهی را به تفصیل آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای 4 نفر

2 پیمانه برنج

500 گرم ماهی (ترجیحا ماهی قزل آلا)

2 پیمانه سبزیجات تره فرنگی، جعفری و شوید

1 پیمانه خلال‌گیری شده (خلال سبزیجات تره فرنگی و شوید)

1 پیمانه پیاز خرد شده

4 قاشق غذاخوری روغن مایع

1 قاشق چایخوری زردچوبه

1 قاشق چایخوری زعفران

نمک و فلفل به میزان لازم

شما می توانید برای خرید انواع برنج ایرانی و خارجی می توانید به سایت دیجی کالا مراجعه کنید.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مجلسی

 

مرحله اول

در اولین مرحله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، ابتدا برنج را در آب مقداری نمک جوشانده و به مدت 15-20 دقیقه در آب جوش بگذارید تا بندرگرم شود. سپس آب آن را تا انتهایی ریخته و آن را آبکش کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، ماهی را بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید تا ترطیب‌های اضافی آب آن خشک شود. سپس ماهی را به قطعات مساوی تقسیم کنید و با نمک و فلفل پخته و نیمه پخته کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، در یک قابلمه متوسط، روغن را گرم کنید و پیاز را تا طلایی شدن سرخ کنید. سپس زردچوبه و زعفران را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا رنگ زرد و خوشبوی خوبی به دست آید.

مرحله چهارم

در چهارمین مرحله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، سبزیجات تره فرنگی، جعفری و شوید را با خلال گیری خلال‌گیری کنید و به مواد قابلمه اضافه کنید. سپس خلال‌های خلال‌گیری شده را همراه با برنج به مخلوط اضافه کنید. همه مواد را با دقت مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم طرز تهیه سبزی پلو با ماهی، بر روی حرارت پایین قرار دهید و در قابلمه بگذارید تا برنج به‌طور یکنواخت بپزد و پوستی کریسپ و طلایی به وجود آید. این مرحله معمولاً حدود 30-40 دقیقه طول می‌کشد.

مرحله ششم

در مرحله ششم و آخر، در آخر، ماهی پخته شده را به برنج اضافه کرده و ملایماً مخلوط کنید تا ماهی گرم شود.

مرحله هفتم

سبزی پلو با ماهی آماده است. می‌توانید آن را با یک سس مخصوص سلق و ماست تازه سرو کنید.

 

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی برای 4 نفر

با این مراحل ساده، شما می‌توانید سبزی پلو با ماهی مجلسی خوشمزه و شهی را در خانه تهیه کرده و به همراه دوستان و خانواده لذت ببرید. این غذا یک انتخاب عالی برای جشن‌ها و میهمانی‌های ویژه است و به راحتی می‌توانید طراحی زیبایی را با آن انجام دهید.




منبع:   https://tijib.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a8%d8%b2%db%8c-%d9%be%d9%84%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c/



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.